Hatha Yoga

I 2011 tog jeg en måned til Indien og uddannede mig til yogalærer.

Da jeg kom hjem begyndte jeg at undervise i yoga i den øko-landsby jeg boede i.

2 år senere, tog jeg endnu en 200-timers teacher training hos Hamsa yoga i Kbh.

Jeg har undervist siden min første rejse til Indien, og har desuden efteruddannet mig i børneyoga, acroyoga, partneryoga og yoga-teknik.

Når jeg underviser i yoga, ønsker jeg at skabe en tryg og uhøjtidelig stemning, hvor alle kroppe og følelser er velkomne. Hvor der ikke er behov for sammenligning og præstation. Det er vigtigt for mig, at deltagerne øver sig i at mærke hvordan yogaen føles i deres egen krop, frem for at få den til at se ud på en bestemt måde. Det giver bedre plads til det vigtigste: Erkendelsen af at du er som du skal være. At du ikke skal ændre dig og blive på en anden måde. Og at dette gælder for alle mennesker og kroppe.

Jeg er meget begejstret over den leg og glæde der ofte opstår i partneryoga-øvelser.
Når den første spænding over at være tæt på et nyt menneske, afløses af glæden over samarbejdet og støtten af hinanden, kan det magiske og levende opstå.

sdr

Du kan bruge yoga til at:

• Blive stærkere og mere smidig
• Slippe stressende tanker
• Finde større ro og balance
• Bevare et sundt helbred

Yogatimerne indeholder bl.a.:
– surya namaskar (solhilsner)
– asanas (yogastillinger)
– pranayama (åndedrætsøvelser)
– yoga nidra (dybdeafspænding)